Janji janji masa probation

hai gais.

sementara otak jem dekat wordpress (projek website), dan esok nak kerja (crocs). kelakar tengok mohan try nak mintak aku kerja masa public holiday, dia punya twist ayat. and aku bukan taknak kerja. tapi saja jual mahal. sebab korang kat crocs kene pikir aku dah keje kat luar padahalbusy tgk korea je kat rumah. sampai camtu haa. eh aku ingat nak tengok Pinocchio la.


but procrastinating at my best is something that i have mastered a year agoo.... k merepek.

Tadi dapat call dari company xx yang company xy dah about to nak hire me as their tester (tester ni jobskop dia tukang test sistem, kerja tak susah, tapi....nanti cerita).

penat woh. 10++ interview aku pergi, banyak tak dapat sebab, aku ni takde passion dekat programming, mintak gaji banyak sangat, faktor tempat tinggal etc etc alasan yang munasabah gak la dorang taknak ambil aku kerja. hahaha. AND this is the first time. rasa terharu bila ada yang tengok aku boleh buat kerja. tau la muka ni macam budak kecik. -___-'


Tapi Company xx ni call cakap, dalam masa 3 bulan aku kena melalui probation, takde cuti yang boleh di pinta, kalau ada orang mati ke apa ke. takleh cuti? eh tak tau.

kena behave, jaga masa, dress code. lunch jangan nak lama lama macam kat mesiniaga dulu. hmm. lagi? lagi. We will see nanti

penat jugak la life macam ni, tapi bila fikir balik takde beza pun aku dekat kuis dengan luar. so boleh adapt la suasana ni. orang tu pangkat tinggi sikit ke, tinggi sangat ke aku bantai je sembang macam member, tapi perempuan jela.

company xx tu company yang provide outsource manpower untuk company xy, company xy tu client company outsource. aku ni mangsa keadaan. eh haha k.

aku nak cerita apa tadi? oh tester. kerja tak susah, macam test website banyak kali function ke tak. dan literally banyak kali. sampai, adui, takde kerja lain ke aku boleh buat nak test benda ni dari haritu. masuk meeting bagitau apa problem, kalau takde ok, boleh proceed dekat test module yang lain. mesti orang orang hr tak berminat kerja camni. aku paham ain. hahaha

hahaha. k dah nak kene sambung buat website, azuan bising tu.


Comments

Popular Posts