Booster in me, for me. or people.



"selamat pagi, waktu pembawa rezeki. ada orang kata hidup kita ditentukan dengan cara macammana kita bangun pagi tu, maksudnya kalau pagi tu kita bangun dalam keadaan ceria, maka ceria la satu hari tu. tapi kalau kita tak ceria. maka nikmatilah kita dengan hari yang tak ceria. jadi, kalau nak elakkan hari yang tak happy, mulakan lah hari tu pagi pagi dengan senyuman. mulakan dengan rasa bersyukur, dan berdoa agar hari ni lebih baik dari hari hari sebelum ni" - cita dan cinta episode 2, monolog intro.

basic, cliche. but yes, i have tested this on me. totally acceptable, and functionable. betul lah, kat mana setiap kejadian yang Allah cipta cukup sempurna, sampai kerdip mata kita pun, Allah yang aturkan. it goes well and beautifully arranged.

cumanya kita yang gerakkan tubuh badan kita dan control kemahuan kita dan gunakan akal untuk jadikan satu perkara itu untuk jadi rasional atau tidak.

kalau kita bangun pagi ceria, mindset tu akan tolong kita sampai kita tidur balik, eventhough, we have problems. point dia kat situ, berlapang dada. kalau kita berlapang dada dan fikir hikmah, we will feel better.

kalau tak elok lagi, check solat kita. macam prof muhaya cakap. audit diri. nak murah rezeki, hati lapang. pegang dua benda. habluminallah wa habluminannas. hubungan dengan Allah dan hubungan dengan manusia.

k cukup lah tazkirah yang sikit ni. ada orang cakap, sikit sikit lama lama jadi bukit. orang lain lah yang cakap tapi.

peace!










No comments: