Hi guys. Assalamualaikum. Sorry for loooooong overdue for my life update. No one cares, but who cares anyway. By the way, kita dah move in from Cyberjaya to Perak. hee. Thank you husband and family i (abang zu) sebab membantu in terms of booking lori, drive lori, angkat barang turun naik. I duduk je sebab tak larat. Long story short. Kita tak sedar pun kita pregnant second baby masa pindah tu. 4 months dah waktu tu. Hectic life, work, family and all in between. Life transition is hard. Kau nak move in tempat baru. Suasana baru, Manjung panas ya. so nak setup internet untuk kerja, nak pasang aircond - eletric utilities, nak beli semua semua. So soooo tiring. but, Alhamdulillah. All went well. Masih lagi dengan plan nak load more furniture. Tapi kitonyo tak aesthetic ya. Ijat pulak sejenis "jangan nak ngebat aje ye." "Beli untuk fungsi bukan untuk cantik" K ---- Sekarang nak cerita apa? 2nd Pregnancy. OK. Wasn't planned so much for this pregnancy. Kita banyak dep...
Peace Be Upon To You, Peeeeeeeps! Hope this post will open some of me and your mind. Memeningkan but worth to know. Pernah tak dalam satu situasi tu korang rasa penat. Happy but sad? Or numb and sad. But you pin it down. Then stress. Do we really need to be stress in life? tambah waktu waktu tight ni. Ni bukan kes golongan genz je, ni milennials boomer and dsb. Pun sama. Ada teori mengatakan dunia sekarang berpaksikan frequency dan energy. Contoh: Cerita Gaza diserang and the other bad news files news tu. So kita nak fokus yang mana. Back to the words where is attention goes to where energy flows. Fokus is attention. Energy is currency yang mendatangkan faedah, rezeki, kebaikan dan sebagainya. If focus you ke news yang you don’t even like it in bottom of your heart. the energy flows to you will be, the bad bad one. But if you focus ke news yang best best, or sad like some one needs help like Gaza now. The energy will returns to Gaza, orang akan sympathize a...
Peace Be Upon To You, Peeeeeeeps! Aku memang seorang yang consistent lah.walaupun post sebulan sekali. I would post my thought. Sebab aku rasa thought process aku different from the other persons. Generasi millennial yang woke. I don't know. Maybe just terbiasa independent. Ok back to energy topic. Where the attention goes to where energy flows. I had things in mind yang aku kena ubah cara aku solve problem dulu. Kalau dulu aku cari kawan untuk express. Because life happens to me. Now, I create my own life. Takkan nak merungut lagi kat member, betul tak? Decision untuk kahwin je pun dah satu benda yang besar aku create untuk create life sendiri. Decision ada anak pun sama. Decision beli rumah Decision nak revamp financial planning, nak create business. Decision besar besar yang kita dah buat takkan kita still nak orang lain tanggung the emotional burden? its super unfair to people around us. My energy is too big untuk bergosip. Sembang hi hi bye bye ok lah. Nak merungut no m...
Comments