Bukit Tabur East Hiking

Hi gais, dah lama tak update blog. Seems like forever since frust tonggeng banyak kali lulz hahaha.
So last week, Ahad. kitorang bertujuh naik bukit Tabur (East), Bukit Malawati. 

Range jauh dia kalau naik kete tak rasa jauh pun. Tapi kalau hiking, dia macam broga 4 kali ganda, orang cakap. bukan aku. Banyak mitos orang cakap lagi Tabur East lagi mudah dari lagi 3 tabur yang lain. Tak tau ke? Far east, West, Extreme. (baca nama pun longgar lutut ittew)

So perjalanan start pukul 7.15, gua bangun pukul 5.40 kot untuk benda ni. Mohon terharu ye kawanz-kawanz

So kitorang bertujuh 3 perempuan and 4 lelaki berkumpul kat masjid pukul 6.40. Warm up sket (tipu. tak warm up pun) Jalan ke hutan. 

Mula masuk dah mencanak. 1 minit first aku dah mengah. Tapi terus je, sampai tengah tu Basok ade kenal sorang instagram femes - hiker.Wefie selfie. Then naik lagi. Kadang landai kadang panjat akar. Pastu cambiasa la soalan, bile nak sampai ni? di aju oleh gue. Tak dilayan. Kitorang teruskan perjalanan saaaaaaaampai tempat memanjat yang  kena guna tali. Tuhan tolong, time ni.... Sampai tempat ni baru aku faham kenapa orang cakap 4x broga. Batu weh! Kena panjat batu. Best. An experience! Dah habis panjat aku rilek rilek kat puncak. Tangkap gambar syok sendiri. Then cari port nak selfie. lepak2 sendiri. Budak budak ni blah. Dorang ingat aku dah gerak. Aku masih syok sendiri. Selfie2. Haha lepas tu aku dikhabarkan hilang sebentar, risau gak la semuanya. Terharu ittew. (aku kalau tak susahkan orang tak sah). Pastu sila la enjoy gambar down belowwwww. P/s: Dalam trip ni aku mmg banyak susahkan orang. hehehe just typical hasnah story :D











































































Comments

Popular Posts