Lagi 18 hari dah masuk dua bulan.

dah aku kerja Under Pactera.

Kelakar. Aku dah masuk baru aku tau aku ni kerja based on project. Duduk kat tempat client for the allocated period. ingat kan dapat company xxyzz tu terus rupanya company make total use of us. Inesen, budak baru. Cenggitu la jadik. hmm

Basically, bila kau masuk seorang diri ni, macam macam kene buat. termasuk create kwsp sendiri. penat je refer camane nak create. ayah aku siap ambekkan form lagi, sebab aku budak baru tak tau pape. last last aku pegi kwsp tu, dia mintak ic, letak alamat rumah. Then, form yang aku dah prepare 3 hari awal dia cakap. adik simpan la bawak balik. What?
For those yang kerja area KL (Kotaraya), youre lucky, Everything is around the corner. Berapa langkah je kau boleh settlekan benda-benda macam tu.

Second. PTPTN, Budak yang tak cerdik sangat macam aku ni. aka Malas nak mampuih masa belajar, dia akan terbeban dengan hutang yang carry forward untuk 15 tahun akan datang pasai tak dapat 4 flat dan habiskan hutang ni on the spot.
Dan kalau kau rajin nak settle, alhamdulillah. tapi ada jugak halangan untuk kau pergi settlekan hal hutang dalam hidup ni, contohnya staff ptptn yang tak serius bila kita mintak update information details, dia gedik taknak buat kerja betul betul. and aku kena datang 10 kali cakap, emel saya salah dalam sistem, mohon tolong betulkan aku dah datang dari minggu lepas, cilak....kaki,.

eish emo.

Third, tips kurus. Hahahahahahaha aku tak tau mimpi ape dah dua minggu pegi kelas aerobik kat company xxyzz. XD. Sebab Kuan (Boss) cakap pasal eating like a pig is not a good thing masa Lunch haritu, makan japanese food dengan teh pahit so the topic synced well kan. Btw Boss, I dont really eat, but when I did... i did it very well... kot. idk.

Environment, Hahaha aku dah boleh bahan orang lain, dekat client site la tapi. Thank God. Dah adapt, buat salah pun tak cuak dah. Amin alhandulillah ya Allah (perkara paling dirisaui pun)


dan lepas 18 Feb, aku dah start kat tempat lain pulak. Bye lah, nak adapt semua jadah ni lagi. penat rasa, tp tu lah life. hahaha






Comments

Popular Posts