motivasi lagi lah, nak hidup kan?

Percaya dengan gerak hati.

Macammana kita nak decide satu perkara tu kena tengok 12 saat ke depan. Pikir jauh sikit. Kalau aku, aku selalu percaya instinct.

---

Petang tadi kan, aku potong buah cempedak. sebelum ambik buah tu aku dah ada instinct buah ni busuk. Tengok luar kulit, betul nampak busuk. Tapi maybe tak fikir panjang, aku bukak jugak buah tu, potong dekat area busuk tu. Dan kali ni aku tak expect kat area busuk tu ada ulat buah pulak, yang agak meloncat loncat. area tu je ada ulat, area lain tak. So aku dengan pantasnya, tutup kawasan buruk tu dengan surat khabar, up-side down kan buah tu, cari satu kawasan yang elok, dan kupas macam biasa (ini first time sebenarnya kopek buah, agak impressed dengan diri sendiri, agak  batak pun ye jugak)

Yang awesomenya, no more ulat loncat loncat dah lepas tu. Aku dah overcome masalah ni dengan kadar yang agak segera. Giggles satu kasi kat awak ye, ulat loncat?

--

Kita kan. selalu ragu ragu nak decide whether this is okay or not okay, buat atau tak buat.
Eh apa kata lepas ni kalau ada dua kata yang lahir. Kita just cuba ok kan dulu cuba buat dulu. result gagal its fine, awak boleh try lagi, at least dekat tempat lain? dekat masa yang lain? In fact, awak boleh dapat yang lagi better.

As long as awak berusaha. Tak putus asa. Allah kan ada.

P/s : Yeap, ini falsafah yang Tuhan wujudkan dalam otak aku masa kopek buah tadi.

Comments

Popular Posts